Løbeskader


Der er mange forskellige typer af løbeskader. Herunder er listet nogle af de mest almindelige. Når løsningen på problemet er behandling, har du mulighed for at aktivere en evt. henvisning fra lægen, sundhedsforsikring og tilskud fra "Danmark". Akutte skader, her med ankel som eksempel:

  • Forstuvet ankel. Behandles med RICEM princippet.
  • Rest- hvile. Specielt de første par dage skal du aflaste så meget som muligt. Du må gerne bevæge anklen ved fx. cykling, svømning eller anden form for ubelastet aktivitet.
  • Ice- Køling. Brug is de første par dage 20-30 min med 2 timers intervaller
  • Compression. Kompression. Brug ankelbind eller bandage for at mindske hævelsen.
  • Elevation.  Ben holdes over hjertehøjde ved siddende og liggende aktiviteter.
  • Movement. Bevægelse. De første par dage for at øge cirkulationen og fjerne affaldsstoffer, herefter øges intensiteten. Hvis du vil hurtigere og mere sikkert tilbage kan du med fordel bruge vores Alter G- vægtaflastende løbebånd.

Overbelastningsskader

Forfodsplatfod
Læs mere

Skinneben yderside
Læs mere

Knæsmerter yderside/løberknæ:
Læs mere

Rygsmerter
Læs mere

Svangproblemer/Knyster
Læs mere

Skinneben inderside
Læs mere

Knæsmerter inderside
Læs mere

Hovedpine
Læs mere

Hælspore
Læs mere

Knæsmerter under knæet/springerknæ
Læs mere

Hoftesmerter
Læs mere